Feel Good Sunday

Een dag met mindfulness, yin yoga, zhigong, coaching en detox.

Zet het nu in je agenda: Zondag 5 januari

Om helemaal even tot jezelf te komen na de drukte van de feestdagen

Opgave voor 20 december: info@jbkcoaching.nl of info@yogametjudith.nl

Cursus Mindfulness 2020

Bij voldoende aanmeldingen zal de cursus starten op 27 januari en bestaat uit 8 maandag avonden en een stiltedag.

De avonden beginnen om 19:30 uur en duren tot 22:00. De koffie en thee staan klaar vanaf 19:15 uur,  we starten om 19:30 uur.

De stiltedag  start om 10:00 uur en duurt tot 16:00 uur.

De volledige agenda:
maandagavond 27 januari
maandagavond 3 februari
maandagavond 10 februari
maandagavond 24 februari
maandagavond 2 maart
maandagavond 9 maart
maandagavond 16 maart
maandagavond 30 maart

Op maandag 17 en maandag 23 maart is er dus geen cursus.

Datum stiltedag volgt nog.

De cursus kost  € 360,– inclusief cursusmateriaal en audiobestanden.
Opgeven kan via email naar desiree@waddenmindfulness.nl

Heb je vragen, wil je meer informatie of wil je met mij overleggen? Stuur dan een mail naar desiree@wadnmindfulness.nl. Ik zal dan via mail of telefoon contact met je opnemen.

Kan je niet deelnemen aan deze cursus maar wil je op de hoogte worden gehouden over komende stiltedagen en/of 8-weekse cursussen? Stuur dan een mail naar: desiree@wadnmindfulness.nl

Combi-avond Yoga & Mindfulness

Wil je een avond voor jezelf en even tot of bij jezelf komen, kom dan naar een combi-avond Yoga & Mindfulness.

Adriana Bruin-Blokker geeft de yoga-oefeningen en ik begeleid de minfulnessmeditaties.  Op deze avond kun je even helemaal tot jezelf komen en uit de hectiek van alle dag stappen.

Ervaring is niet vereist en wat de yoga betreft is het de bedoeling dat je goed naar je eigen lichaam luistert en mee doet wat je mee kunt doen en niet over je grenzen heen gaat. Het gaat er niet om dat je houding zolang mogelijk vol houdt.

Als meditaties kunnen bijvoorbeeld de bodyscan, de bergmeditatie of de meermeditatie worden gedaan.

Zie voor de data de agenda

Proefles Mindfulness

Je denkt er aan om wat met Mindfulness te gaan doen maar wil graag eerst eens zien hoe dat gaat? Of heb je al Mindfulness gedaan en wil je graag een opfriscursus?

Maandagavond 13 januari geef ik een gratis proefles in “De Plaats” aan de Oosterlaan in Hollum. De les start om 19.30 uur.

Opgeven kan via desiree@wadnmindfulness.nl of telefonisch via
0519-554630

 

5 vragen

1  ‘Mindfulness is zweverig.’

Mindfulness is niet zweverig. Mindfulness is een training om je aandacht te leren richten. Je aandacht te houden bij het hier en nu. Niet in gedachten telkens af te dwalen naar iets wat vorige week niet prettig verliep of over volgende week te lopen piekeren wanneer je een presentatie hebt of een andere belangrijke gebeurtenis.

2  ‘Help mijn buurvrouw/schoonzus doet ook mee.’

Ameland is een kleine gemeenschap. Het kan zijn dat je buurvrouw of schoonzus zich opgeeft. Waarschijnlijk heeft zij dan toch een bepaalde interesse in het onderwerp, anders geef je je niet op. Ik weet dat het soms ook een belemmering kan zijn om de cursus te gaan doen. Het enige wat ik hierin kan adviseren is om het bespreekbaar te maken, of met de bekende zelf en/of met mij als trainer. Mocht er erg veel belangstelling zijn, dan moet ik toch een tweede groep starten. Dus mocht de aanwezigheid van een bekende een onoverkomelijk probleem zijn, dan kunnen we kijken of hier een mouw aan te passen is.

3  ‘Het is een een groep en dat is niets voor mij.’

Het is inderdaad in een groep van ongeveer zes tot acht personen. Het is echter geen ‘therapiegroepje’ maar een trainingsgroep. Door het delen van ervaringen in de groep leer je van elkaar…. herkenning. Het is echter niet zo dat je moet delen, je mag. Daarnaast spreken we met elkaar af wat in de groep besproken wordt, in de groep blijft. Een ander regel is dat deelnemers onderling geen adviezen aan elkaar gaan geven. Die adviezen komen vaak uit een goed hart, maar zijn veelal niet mindful.

4  Hoe gaat het in zijn werk na de kennismaking/introductieles?

In de introductieles/kennismakingsles zal ik uitleggen wat mindfulness is en je laten ervaren hoe de achtweekse cursus is opgebouwd. Daarna kun je beslissen of je je op wilt geven voor de cursus. Doe je dit, dan vraag ik je om een aanmeldingsformulier in te vullen. Daarna hebben we telefonisch contact om eventuele vragen en/of onduidelijkheden nog te beantwoorden.

5  “Ik krijg huiswerk mee en ik heb het al zo druk. Daar heb ik geen tijd voor.”

Bovenstaande uitspraak is misschien net de reden waarom je een mindfulnesstraining wil gaan doen. Je traint je ‘aandacht’ tijdens de mindfulnesstraining en zoals alles in het leven, zul je moeten oefenen om iets je eigen te maken. Als je je buikspieren wilt trainen dan is het ook nodig om  dagelijks/ aantal keren per week buikspieroefeningen te doen. Wil je je aandacht leren richten, dan zul je dit ook moeten oefenen. Het beste resultaat behaal je door deze oefeningen dagelijks te doen. Je zult dus van mij ook huiswerk mee krijgen, waar je dagelijks tijd voor moet maken voor het beste resultaat. Maar het zal je geen uren per dag gaan kosten.